söndag 22 augusti 2010

Finaste stunder

har man när Aimee är här...


Sång o musik ur Totte bakar...


Jordgubbskräm i en vacker skål som
vi fått av Anna B som är vår keramiker
här i bygden...


Å vilken god kräm sen...
-mmm jättegott, säger lilla Aimee.


Som ett barn på julafton...jippi nu har
den äntligen kommit...Nikon D5000
min nya leksak...ska bli spännande å
se om bildkvaliten blir nå bättre med
denna kameran....
Antar att jag behöver lite tid att lära
känna kamera o alla nya objektiven...
Så hav tålamod...jag har det inte....
Idag är det tenorträff här i H-sjö...
tur vi har hörselproppar...fniss.....
Ha nu en mysig Sönda kära ni å kram.

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder på lill-snuttan.
    Kul med nya kameran. Nu är det mycket att lära och ta in. Men kul kommer du att ha.
    Vilka objektiv blev det? Tele, macro?
    Kan riktigt känna din förväntan. :)

    SvaraRadera
  2. jo det blev ett zoom...AF-s VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4,5-5,6G IF-ED o ett macro AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3,5G ED VR...nu är jag pank..:)

    SvaraRadera
  3. Ja, du må vara pank, men du är rik på många andra sätt. :)
    Macrot kommer att ge dig såååå mycket glädje. Det är nåt magiskt med att komma ner på backen och fånga det lilla i allt det stora. :)
    Ha så kul med kameran nu. Din blogg kanske blir en fotoblogg. ;)

    SvaraRadera
  4. ...lycko dig alltså!

    SvaraRadera
  5. Gissa om man är lite avundsjuk på dig nu...det är nästan så jag drägglar *ler* Nåja, bara nästan!

    Ebba

    SvaraRadera
  6. jag fattar inte att jag köpt detta TILL MIG SJÄLV...lite scary...

    SvaraRadera