söndag 4 november 2012

Kossornas planet...

är den jag lever på...
dom o vädret bestämmer hur mina dagar ska se ut.
ändå så lever jag bara här, kossorna är inte mitt ansvar, inte mitt jobb.
somliga dagar blir jag galen av maktlöshet, att ännu
en gång ändra min planering..släppa mitt fokus, lämna mitt.
 
på Kossornas planet kommer man alltid i andrahand...
Kossorna är magiska Gudinnor som producerar Guld om
man behandlar dom rätt...dom ska ha total service, kärlek o respekt
o om man inte behandlar dom som sig bör...ja då blir det inge guld
än värre, då blir dom sjuka, deprimerade, matvägrar...
 
samtidigt är det en sån gåva, en ära att få möjlighet att leva
med dom riktiga stjärnorna, dom riktiga gudinnorna, i verkligheten...
(inget ont om stjärnorna i hittepåvärden)
 så jag fortsätter att vörda o respektera våra Kossor
beundra o älska våra Kossor
 
böjer min nacke för Kossorna o Moder Jord som
som ger o tar som hon alltid gjort o alltid kommer
att göra...vi kommer aldrig att kunna styra över henne...
den dagen vi alla fattar det, då löser vi dom största
problemen på klotet vårt, planeten vår, inte bara Kossornas.
 
 
 
igår kväll var vi i kyrkan o sjöng vackra sånger
gott även för en icke biblisk typ som jag
 
kvällen var dimmig o mörk
ljusen på kyrkogården magiska
troll o småandar, kanske några bortglömda ensamma
nordiska gudar smög omkring i mörkret
dom har det inte lätt en sån här kväll, när folk
tänt lyktor överallt till å me på körgårn...
 
idag en vanlig dag...ingen skillnad mellan
helg o vardag här....på Kossornas planet...
 
må så gott !
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar