fredag 16 september 2011

strykjärnet är varmt nu

sitter här o sitter
veckan har varit bra o full med göromål
gårdagen tog jag mig vatten över huvut
MEN...jag kom ihåg allt jag skulle fixa..HA
har sovit oroligt i natt, värken är som igeln
höll inte på att ta mig ur sängen i morse
trött o seg o trög o vinglig
så nu sitter jag här o försöker komma igång

Ska stryka, packa, slå in presenter, fräscha upp anstun
installera hus o kattvakt, mm
det vet jag, alltså mitt sunda förnuft.
Men kroppen säger annat...
-sitt här i ateljén o titta på bilden, bilden
där på stafliet o lös problemet.
Ja vad som är fel med den...
sitt här en stund till.

Nä detta duger inte, slut på lugnet, funderandet,
strykjärnet väntar...

bilden är från en väninnas ateljé
en kvinna som är rätt lik mig, det är trösterikt att ha
nån att dela tankar med som förstår allt jag säger.



bara fjorton punkter, inte illa

ha en härlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar