onsdag 7 september 2011

Regn o Rusk...

antar att jag är liksom Hösten...
högt till Himmlen soliga dar..
Indiansommar..
totalt mörker..
regn..
regn o storm som idag..
nä inte jag.. bara Hösten
jag är välan trött o seg.. men i humöret
mer som en varm Indiansommardag

vissa dar skriver jag utan eftertanke
som löven som faller idag
ja, dom landar där dom landar
o så får det vara...

vissa dar funderar jag noga...byter ord..
ändrar...flyttar om
vilka löv är det
kanske dom jag noga valt ut, tagit in, o
placerat på ett fat i köket...


regn o blåst

ännu rätt god ordning...I like !

Nu är det än mörkare o blötare ute
ja jädrar vad det regnar
snacka om "spön i backen"
måste ta beslut om vad jag ska göra idag
inte lätt...inte lätt
börjar med en kopp kaffe till

Kram På Er !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar