måndag 20 juni 2011

Sur katt..trött hund...Blåmesknyten som ska ut i Världen...

det värsta regnet har lagt sig...nu ska jag o Porterhunden
på långpromenad...släpper ut gycken medan jag fixar
kopplet som jag binder fast runt midjan...
Jag klarar inte armarna med den draghunden...
han är en meter före mig o jag säger till honom att stanna  så jag får fästa kopplet..
schoff...är han i diket, jag slänger mig efter o skriker...
får upp honom o där sitter en liten förskrämd Blåmesunge o skakar.
Drar iväg hunden på en skogspromenad...kommer igen en timme
senare...Porter drar mot andra diket...aha...mycke riktigt
där sitter den lille kraken okej ruffsig men vid liv.
Fäster hunden på bron...då råkar Lovisakatten ta sig ut...
hon går med snabba steg till björken med Blåmesholken
ser sig omkring...skutt hugg...den ungen gick inte att rädda.
Fick in katten o hunden...ut igen o kolla..jodå en till krake fanns där
på gräset...två av tre räddade...japp
Lovisa är sur för att hon inte får gå ut...
Porter sover o drömmer på köksmattan..
Må nu dessa två små fåglar fixa flygningen snabbt innan
Toddy eller nån annan hungrig fyrfoting ätit upp dom med..

Ruffsig men räddad från Porter...


Den tredje som jag gissar är den glupske från holken igår...


men denne lille rackare blev ett miniskrov till Lovisa..
det är tufft där ute...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar