lördag 18 juni 2011

då liv nu öde...

det är lessamt med ödehus
det här stället låg så vackert till
men gav mig en känsla av obehag
kanske det berodde på den gamla skon
som låg slängd under köksfönstret

det är en fråga som gör mig sorgsen
 att folk lämnar glesbygden för att bo
som packade sillar i hårda miljöer
massan styr individen
vi tror vi blir lyckligare av dyra hyror,
shopping, människor i flock o ständiga
aktiviteter som kostar mycke men ger lite
jo då, så ville jag ha det en gång i tiden med
trodde jag
märkligt nog är det sjukdomen jag har att tacka
för att jag tvingades stanna upp o tänka...värdera...
jag skulle önska att dagens unga är klokare än jag var
fylla landsbygden åter o ta hand om husen som blivit ensamma



nån har gått omkring i den här skon..
suttit i morronsolen med en kaffekopp på den här bron..
någon


1 kommentar:

  1. Det är lite trist med alla gamla hus och byggnader. Mycket svett och många drömmar blev bara ett blekt minne. Men det gäller inte för dina bilder som verkligen är njutbara, särskilt närbilderna. Men då du har ett motiv u solljus som har skuggor och finns på ca 2-4 meters avstånf, prova en upplättningsblixt. Din kameras blixt fixar det. Sköt om dig, nu ska jag iväg o midsommarhandla. Kram!
    Kul förresten, tyckte Pernilla, en assistent sa igår att hon skulle fylla år idag. Så givetvis fick hon en jättekram. Och det är ju aldrig fel, det var vara det att jag hört fel - det var hennes kille som fyllde...

    SvaraRadera