måndag 9 maj 2011

Musik hela helgen

en väldans trevlig helg med sång o musik som tema...
Lörda kväll tillbringade vi i Spöland...vi hade ordnat ett
musikkryss till deras vårfest...
Det var vårt första kryss...inte helt perfekt...men okej
Sen skulle dom ha bugguppvisning...för si i Spöland har
dom haft buggkurs hela våren...
Antar att dom buggat redan tidigare för dom var riktigt
duktiga....även jag tog mig en svängom innan vi smet hem
vid tietiden.
















Full rulle i Spöland...tjo















På dan innan spelningen var jag tvungen att åka till bibblan
för att låna kopieringsmaskinen...det var inte femti anmälda
på festen  som vi trodde utan drygt åttio...
det blir många krysslappar det...
I Vännäs var det "vår dag"...fullt med folk överallt i strålande
solsken...även Vännäsbygdens konstförening hade folk ute
o en tippsrunda med fin vinst...














före konserten...

så Sönda kväll var det dags för fyra körer, Åsa Jinder
o hennes gitarrist samt Stefan N på piano...
Väldans fint o mysigt...kören sjöng mest aaaaooooååååoooo...
mja... två sånger med text fick vi faktiskt göra ändå...
Som ni förstår är jag rätt mör idag.
Det får så vara...men nåt ska jag nog orka med...
Lev i Lugnet Kära ni

1 kommentar:

  1. Å Inger, så mycket du har kring dig. Har liksom inte tänkt högt och gjort några kommentarer....men nu kan jag inte låta bli. Jag skulle också vilja kunna plåta sådana fina hackspettar ju!!!! Har ett fågelbo här utanför...men va fasen!

    Fortsätter att besöka dig varje dag...men du vet..
    Kram!

    SvaraRadera