måndag 2 maj 2011

Iskall....jag vill till Afrika.

Vaknade i morse o mådde pyton.
Som jag trodde är det svinkallt ute o så olustigt.
Nu borde ju inte jag klaga...jag får stanna inne i värmen
men dom arma Grodorna som lekte så glatt häromdan
syns inte till idag...dammen är tom o död.
Jag undrar vart dom tar vägen såna här dar...
Dom har det inte lätt raringarna...


Fick en bok av min vän K...
När elefanterna dansar...
jag kan inte klä tanken i ord det är mer
än känsla en ahaupplevelse...
Men jag tror jag är ett steg närmare ett
svar varför vi rika o bortskämda Svenskar
inte mår så bra...jag blir rädd när jag inser
att vi är på väg rätt in i en livsstil som gör oss
olyckliga o galna...ett sätt att leva som inte är
bra för oss, för resten av världen o för
klotet vi fått att förvalta...
Jag vet inte om jag vill åka detta tåget nå mer.
Funderar på att hoppa av o börja gå själv i fortsättningen.
Men jag känner mig rätt ensam...är det nån som vill gå med mig.

Taratibu ndiyo mwendo.
Långsamt är onekligen sättet att gå.
Swahiliskt ordspråk



3 kommentarer:

  1. Karin Olofsson2 maj 2011 kl. 10:34

    Jag vill gärna gå med dig..

    Karin

    SvaraRadera
  2. Karin Olofsson2 maj 2011 kl. 10:40

    Jag kan gå med dig =)

    SvaraRadera
  3. Karin Olofsson2 maj 2011 kl. 10:43

    Dubbla kommentarer...ibland lever fb sitt eget liv....

    SvaraRadera