måndag 27 december 2010

God Jul!

sådär lite lagom försent...men ack inte mindre hjärtligt !
den 21/12 skulle månen bjuda på skådespel...månförmörkelse.
Men det var bara ett grått täcke att beskåda på himmelen.
Den 22/12 fanns icke ett moln o månen ståtade men utan
spännande färger o förändringar...ja jag erkänner jag är
sur på vädret o månen...hmmm



Total kyla o en del olyckliga omständigheter gjorde
att veckan före jul blev rätt tung...
Som sagt bara att ändra prioriteringar o gilla läget..
Men ett mysigt tillägg var att vi fick låna Aimee kvällen
före julafton o julaftons morron o Fillan var hem med...

Aimee o Johan leker tomtemössleken...






Men julen har varit helmysig...Valters släkt är helgoa..
Maten var knytkalas o vi har ätit o ätit...
Första gänget dök upp på Torsdakväll o intog Anstun
vi spelade o sjöng lite...R o P kom förbi...Fillan, P o Aimee
klädde granen som R huggit åt oss...den blev perfekt.
Andra gänget anlände vid lunch på Julafton...
På Juldagen sjöng vi på Julottan med fyra Italienare på blås...
Till middag bjöd Astrid på den godaste kalkon jag ätit...
Så plötsligt var huset tomt o musten gick ur mig...
Sååå trött o sååå glad.


Detta var Tomten vi hade hos oss, han kom från Stockholm
o om jag har förstått rätt så utgår nu även Tomten från
huvudstaden...ja denna centralisering.....
Renarna får han inte använda längre på grund av djurskyddslagen,
med den kyla som var nu på julafton hade han haft ett öde att ta sig
ut i landet när kommunikationerna krånglade...
Hoppas han tog sig hem helskinnad....
Föresten så blev han väldans kär i vår köksklocka...:)

Julklappar...jodå vi har bättrat oss, högen var mindre än vanligt,
det kändes bra...fick jag nån...jäpp flera...man är väl snäll...
Den bästa klappen fick jag av Valter han är sig själv igen, tack o lov
är nu odjuret under näsan är väck...

Hoppas veckan som kommer blir lugn o fridsam...
även för er mina kära vänner...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar