fredag 10 december 2010

dagens köksfönster o veckans vy...

Inte mycket ork över till skrivande nä...
En riktig förkylning har fällt furan Inger
i veckan...i morr'n Lördag måste jag vara
i form att sjunga...Julkonsert i kyrkan o jag
har blivit anförtrodd ett solonummer...
Det kommer inte att bli det bästa jag kan
prestera men det kommer att funka...så är det.
Har båd snickare o elektriker i farstun idag..
det bådar gott inför julen...några saker till som
blir klara här i bygget.
Ute är det kallt o vackert..den här tiden på året
lever vi i skymningslandet...
En fin tid för människor med fantasi.......





Nu satsar jag på morrondagen...o om rösten inte
räcker hela vägen fyller jag på med lite mer hjärta.
Kram

1 kommentar:

  1. Solen skiner i Stockholm...

    Du kommer att göra lika strålande insats som alltid, Inger. Använd hela din karisma!

    Innan du kliver upp på scenen, titta ner i golvet, blunda och säg högt i ditt huvud, och lågt till övriga närvarande; "Roy Peter Wester, vad har du gjort" två gånger. Det kommer att få dig att vilja skratta och tappa nervositet.

    Kram på er och lycka till!

    P

    SvaraRadera