söndag 25 mars 2012

segt..sorgset suckar dagarna just nu...


sorgsenheten vill inte försvinna
vissa perioder ser jag hela tiden o överallt
hoppfulla, positiva o fantastiska vyer...

vissa perioder som nu, sker o ser jag bara fan...
jag tittar inte på nyheterna o läser inte tidningen
för där är bara elände o sorg...
som min läskpapperssjäl suger i sig utan pardon.

Ja jag vet jag kan inte rädda världen
men jag skulle vilja göra mer, mycke mer...
så det är dags för Inger att sluta gnälla, börja jabba
Tankens kraft är icke att förakta...
snart Hägg o Syren
värmen med hopp o liv
dom första Svanarna såg jag igår
snön smälter med rasande fart
leran härskar ännu men inte länge till

problem är till för att lösas
o jag vill påminna er o mig själv att
det mesta på detta klot ändå är riktigt nice..
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar