onsdag 21 mars 2012

effektiv

är väl vad jag varit några dar...
men inte idag då.
Gårdagen var fullproppad...jobba, en tur till lyan för
att leverera o montera ikeamöbler...
en del andra ärenden o som avslut på dagen
Carmen i NO's version, dom gillar att lägga in allt
dom gör i nutidsmiljö, ibland funkar det ibland inte...
Jag har inte sett originalversionen..sååå...ja jag har inget att
jämföra med...men jag tycker nog att Ålidhem funkade här..
Trevligt var det ivafall o vi hade äran att få med oss Ken o Louise
som grädde på moset...Gullungar !

I mina tankar nu ekar åsikter som jag nyss hört o som gör
mig bestört o jävligt ledsen...
Människor som har rasistiska tendenser som  kör med sköt dig själv
o skit i andra-filosofin...människor som vill förenkla en Värld så
kompliserad...för att kunna rättfärdiga sitt eget beteende o sin
oförmåga att närmelsevis kunna se hur enkla svar inte kan existera.
Men det innebär ju för tusan inte att man kan skita i hur folk,
speciellt barn har det på vårt klot...
Vi sitter här i våra fina hus, med våra mätta barn o tycker vi gör rätt för oss.
Självgoda, egenyttiga med skygglapparnd ordenligt fastmonterade.

En bekant till mig sen konstskoletiden bekräftade min teori att där
pengarna rinner in, där rinner det sunda förnuftet ut i samma takt...
Tyvärr så verkar även kärlek, värme o omtanke om sin nästa gå samma väg.

Nä...nu ska jag tvinga mig att tänka på nåt annat...det här gör en totalt deppig...
tror jag ska ta mig en tur i solen...höra vad hon säger om folk hon
sett o talat med här i världen dom senaste dagarna...
Hon har alltid en solskenshistoria att berätta som gör mig lättare till sinnes.

Tjao !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar