onsdag 22 februari 2012

snösnösnö...

mera snö...
snickaren är här o bygger brotak
tur han är en cool kille, att snickra i det här
vädret känns inte som en höjdare...
själv sitter jag inne o kurar efter en vaknatt
med frågor i tusentals o inte många svar
men det ska bli skönt att äntligen få en
farstukvist mitt i denna snörika vinter,
verkligen riktigt skönt!

Bonden fick sitt kaffe
han klagade skrattande på den kalv som
kommit till världen inatt
en pigg rackare som rivit omkull allt som
gick att komma åt i morse innan Bonden
hunnit med...
Verkligen ett gott bekymmer..

som sagt Onsdag den 22/2 o livet går vidare
ska försöka fokusera på kraften i den goda tanken
den är min, det är mina tankar, jag bestämmer...
fokus på att vända eländet till nåt gott.
Verkligen riktigt gott !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar