onsdag 29 februari 2012

inte särskilt bra val..

men vad gjorde det...Bonden drog loss mig
o skakade på huvut åt min optimism..
mja, visste nog att jag skulle fastna men
kunde inte låta bli att ta fart o testa ändå
fränt om jag tagit mig igenom den sura,
tunga blötsnön, me lillmercan...
Nu gjorde jag inte det så bilen står nervid vägen
o Bonden får ut med traktor o skopa för att forsla
bort all den snön, det ryms mycke snö på ett
maskinhallstak inser man när det rasat till marken...


val ja...
gör vi var dag, ibland omedvetna, kanske spontana, ibland tänker
vi igenom saken länge o nogrant innan vi beslutar
oss för vilken väg vi ska ta...
att leva är att välja
det ingår i konceptet
alla val vi gjort är pärlor på vår livslina
kommande val blir nya pärlor som träs på tråden
o vi kan hoppas att det blir ett lätt o vackert halsband
inte en kvarnsten att bära på...

men så länge det finns liv finns det hopp
nya vägar o friskare val

idag väljer jag skidor o massage före damsuga
o vika tvätt...eller så orkar jag bägge, vem vet.
som sagt vi måste välja men vi kan inte styra..

för en stund sen tyckte jag mig höra ett märkligt
ljud, blev varse att vattenfiltret läckte så det forsade
beslöt att Bonden fick lösa det problemet
tydligen beslöt han i sin tur att det var akut
så nu är Röris här o donar o lagar...

själv sitter jag här o skriver o funderar
antar att jag har några av mitt livs viktigaste beslut
att ta den närmaste tiden...
eller rättare sagt dom är redan tagna
i det här fallet har jag inget val....eller...näpp


föresten...jag kommer nog aldrig att sluta testa hur långt
jag kan ta mig med bilen i dåligt före...det är mitt vildval..
woha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar