onsdag 1 februari 2012

Göteborgstrippen

i Januari

Det första som jag mötte när jag steg av tåget i Götet på 
Lördag mitt på dan var snö..deras första snö...
På nån timme sågs små o större snögubbar lite 
här o var i stan...mysigt...



Snögumman Linda som jag inte sett på många år,
desto roligare o goare nu då...mycke prat o många
kramar blev det...må vi ses snart igen!


Mötte upp Sofia på en vacker fotoutställning med Monica Englunds 
(begåvad kvinna o uppvuxen i Skellefteå..se där =) )
sensuell bilder  o fick en snabbkram av Jenny...hi

Sen var det till att göra sig vacker inför 40-års skiva med Peter o gänget
i Glommen...vi var fulla bilen från Götet, David satt vid ratten...
Det snöar verkligen när det snöar i Södern.
Men vi kom fram helskinnade o fick oss ett redigt party..
Jag som inte sovit på tåget lyckades ändå vara vaken till halv fyra
på morron...lovar att jag var mer än borta på Söndan..
men det vare värt...woha!!!




Söndagspromenad i Glommen
Helt fantastiskt att detta är samma land som jag bor i...
slutar aldrig förvånas över allt som ryms i vårt smala men 
låååånga Sverige.



tillbaks i Götet hos Sofia o David
detta är dom som jag delade natten med...
en del riktigt heta killar antar jag..



åkte för långt när jag satt o drömde på bussen...
Typiskt mig, men tog mig tillbak till Nordstan
o hann luncha o strosa ett tag innan tåget lämnade perrongen...



Bajbaj.. Göteborg...kommer snart igen...

lyssnade på Vinterprat med Fredrik Lindström o mös...
men så behöver man röra på benen, eller hur..
hann inte många meter förrän två bekanta nunor tittade ut 
ur kupén nästnäst intill min...
Jäpp Herr o Fru Daklin...det blev en trivsam tågtripp
med nostalgi, skvaller o uppdateringar av livet..

Jo ni en helgtripp till Götet kan bjuda på många överraskningar,
en trött o lycklig Inger staplade in på Jobbet på Tisdagsmorgon..
Men körövningen på kvällen den fick stå över...

Tack alla fina 
som tagit hand om mig o skämt bort mig
på alla sätt o vis, ingen nämnd o ingen glömd.
all Kärlek !!!




1 kommentar:

  1. Linda Boije af gennäs27 februari 2012 kl. 20:32

    kram fina du, som sagt så fint att ses .............

    SvaraRadera