söndag 10 oktober 2010

Härlig lördag o ett fantastiskt födelsedagsbarn...


För inte så länge sedan var detta vardagsmat...
Dom flesta hade ett litet "land" som gav basföda.
Rent, proppat med nyttigheter, fräscht o gott
direkt från moderjord utan mellanhänder..
Hemodlat...idag är det lyx...sorgligt är det...
.
Från det ena till nåt helt annat...
Igår var det Lördag o dagen började med frukost
tillsammans med bror min o goaste svägerskan..
Sen så klart melodikryss...
Lasse dök upp för en sångstund o kaffesugna grannar
droppade in eftersom...
.
Vi skulle äta middag hos Lars efter lagår'n...men innan
ville jag gratta en 80-åring...en härlig kvinna i sina
bästa år...eller flicka kanske är ett sannare uttryck.
Jag hade inga blommor, inget kort, ingen present o
väldigt lite tid...men hjärtat sa att det ville gratulera..
Så jag tog några kålhuvun o lite vitlök från gården i en
pappkasse plus ett papper gjort på älgskit...
Tänkte när jag satt i bilen...jag har ingen hut...men
när jag satt i ateljén hos födelsedagsbarnet insåg jag att
jag gjort rätt som låtit hjärtat bestämma...
Jag hade kunnat komma tomhänt...jag tänker att det
är så alla vill ha det...jag vill ha det...
Se glädjen över att man finns i andras ögon...inte i
summan av prylar o presenter...
Å snacka om att jag är glad över att hon finns denna
speciella, blommande, härliga människa...
.
Idag blir det mer sång...o en tur i skogen kanske...
dom första snöflingorna har smält bort...
det gjorde dom redan innan dom mött marken...
Ha en mysig dag kära ni...
Kram

4 kommentarer:

  1. Det blir ju oftast bra om man följer hjärtat...ialla fall för en själv :)

    Papper på älgskit? Jag har en hel låda med torkad älgskit som skulle bli halsband....men jag fick inte upp färgburken...ska jag göra pappaer kanske...hurdådå?

    SvaraRadera
  2. Mannen som har älgfarmen utanför Östersund gjorde dessa...han blandade vatten o älgskit i hushålls assistenten till en salig sörja o sen fick det bres ut i pappersramar...älgskit är tydligen ren cellulosa...papperet är jättevackert...lycka till

    SvaraRadera
  3. .....google google...men jösses 38 spänn arket...och då är det ändå rea hos din älgfarmare. Ska nog försöka själv nångång....

    SvaraRadera
  4. ja jädrar..tror jag betalade 50 spänn....suck

    SvaraRadera