tisdag 5 oktober 2010

Det handlar om vad som är viktigt på riktigt..

Bonden var ledig denna kväll så vi drog på en
föreläsning av Anna K, Knutte W o Sofia W....
tre konstnärer vi har i Umetrakten...
Det handlade om konst...trädgård o
utsmyckning i det offentliga rummet...
Det är alltid lika intressant att lyssna
till tankarna bakom formerna...
Jag skulle önska att fler människor tog
sig tid att lyssna...lyssna av nyfikenhet till nytt,
inte av lust att bekräfta det dom redan vet.
Dom här tre jobbar med samma sak men
deras sätt att se, tänka o grunden varför...
ät totalt vitt skilt mellan dom alla...
Resultatet av deras arbete är fantastiskt
o totalt nödvändigt...vad folk än säger...
Jag säger... -att jag är ledsen för er som
inte var med, som inte fick veta...
Kram

1 kommentar:

  1. Storgatan calling! Hej min vän! Du måste berätta om din teori om vandalisering för mig nån gång. Eftersom det är du är det säkert en tidigare otänkt tanke, präglad av människokärlek... Ha en kanontisdag!

    SvaraRadera