torsdag 16 januari 2014

Att få vara sig själv för en stund...

En dag i månaden....målande människor....mötesplats Gulhuset.
startar dagen tillsammans...var o en, var för sig, målar sen sitt.


I stora rummet ryms fler...


Jag o min fina vän lånar Tonies ateljé ...

Vi talar om ditt o datt...men trivs i tystnaden likaså...

Inte vet jag riktigt varför
Inte har jag nåt direkt att strida för
Inga intelligenta åsikter eller smarta saker att delge
Inte måste min konst vara vacker, inte heller ful
Det blir som det faller sig, jag jobbar tills jag känner o ser 
helheten landa eller inte om det känns bättre
Det tar sån tid men ibland på sekunden
Det som kommer får komma 
Antar att det är det enda sättet
att tillåta allt om det är nödvändigt

eller inget om det vill sig illa
Men det vill inte jag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar