söndag 3 november 2013

Trivsam helg...

i varjefall för mig...

Bonden har arbetat hela helgen o bara kommit in
för att äta o sova...

Jag däremot har grejat lite hemma, sjungit med kören,
haft finfint fikafrämmande på Lördagskvällen o idag hämtade 
jag Aimee o vi drog till museet på Gamlia...

Stället är nyrenoverat o har ett cafe med supergott fika till en rimlig slant...
bra utställningar just nu ivafall...
Pyssel o knåp för ungarna o deras mormödrar på Söndagar...
o idag livemusik med Leif Larsson o hans jazzgäng...


blev bjuden på dockteater av den eminenta
dockteaterskådisen Aimee...





mår gott när jag ser ungen sitta o bygga
mår gott när jag ser att ungen mår gott
mysigt ställe där vi mår gott vi två

som min Mormor sa
-barna ska fostres i lugne....

ser fram emot en ny vecka i detta liv

Tjao





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar