söndag 10 november 2013

allt har en mening…eller



när jag var 18 år dog min Mamma
Det är väl inte helt ovanligt att Mammor dör för tidigt.
Att min Mamma dog borde inte ha varit nån överraskning, 
hennes hjärta o kärl var i mycket dåligt skick.

Jag minns inte mycket av henne, det är en sorg…
Jag var väl rätt frihetssökande som unga tjejer ofta är…
trulig tonårsbrud kaxig o med ett minimum av 
självkänsla o självförtroende.

Jag minns dock mycket starkt en sekund av lycka…
Minns känslan såå tydligt såå intensivt hur fantastiskt det var 
att vara jag…kände mig stark, allt var så ljust o härligt…
tror det var dagen innan hon åkte in på lassa...

Men så dog Mamma o jag hamnade i en annan verklighet.
Jag gjorde vad som krävdes antar jag, försökte ta hand om 
Pappa den stackarn, o livet gick vidare…

Hur jag sörjde ?...eller vad jag nu gjorde…

ja..körde bil o lyssnade på Hanson de Wolfe United's
Iskalla killen


undrar än idag vad det var för mening med
att hon dog så tidigt, att hon gick bort just då…
funderar o undrar…
Älskade Lilla Mamma Min.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar