fredag 10 augusti 2012

KBT av tyngsta sort...


Vilken tur att jag får låna ångtvätten av Patricia,
vilken tur klädseln är avtagbar...
Samt att det är fantastiskt hur lite som är trasigt.

Det är Campern....nej Skampern jag pratar om...
ska städa o nödfixa den för Bondens andra semester
i sommar...hela tre dar...lyxigt värre...
Ja han har som sagt köpt en gammal camper som
står på picupen nu efter två dagars kapande o plastande
av vår snälle granne Rolf.

Så nu är det min tur...den luktar inte mögel...BRA !
men 25 år med tak o väggar klädda med nån sorts
teddytyg gör mig svimfärdig av ångest...

Ja jag vet...I-landsproblem...
Ja jag vet...en glad Gubbe är viktigast i Världen...
Ja jag vet...jag behöver inte lida av svält eller sjukdomar som 
en stor del av människorna gör på vårt klot...
Så sant, jag dör inte av ett tillfälligt hem inrett med teddy...
eller...

Jag kommer att städa mig blodig...
trots detta vet jag inte om jag fixar sova i luddet...
okej vad göra...ordentligt med Wisky innan natten, 
ta tunga sömntabletter eller helt enkelt vara vaken i tre dygn.
Kanske det blir en erfarenhet som tar mig ett steg närmare att 
uppskatta vad som är viktigt i livet o skita i mina löjliga olater.
En KBT i tungviktsklass...

Nu ut i Skampern igen för en ny omgång renande ånga.

Hej






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar