måndag 7 maj 2012

Bella Roma

som på beställning fick jag fyra hostfria dagar i Rom..
helt underbart.

Rom är helt underbar
människorna, stan, maten, hundarna, ruinerna, 
växterna, vinet, solen, solen, solen...
o månen som var en skära liksom här, men vår
måne står, deras ligger som i en fåtölj...



dag 3

Jeam-Pieros Romerska kamrat Ricardo kör Limo
o idag kör han oss...bara oss..
från tidig morgon till sena natta.
Antar att det var en av dom häftigaste
stadsturer nån åkt i Rom...
Här är vi uppe på en av dom sju kullarna o kollar
utsikten innan vi drar mot San Callistokatakomberna
Jag ska inte räkna upp allt vi hunnit med
jag vet inte om jag hunnit smälta alla intryck ännu..

men.. jag har druckit vattnet, sett kyrkor, arkitektur, konst, fresker
mosaik, statyer, optiska villor båd inomhus, utomhus
o med bilens hjälp, varit under jord, över jord
sett Helgon, Reliker o Mirakel..
Musik på gator, teater o spektakel...
Ätit smultert o druckit nektar...

även den här kvällen efter
middagen promenerade vi runt i värmen
lyktornas sken, människorna, ljud o liv

Skickar varma kramar till våra Italienska
vänner o Tackar än en gång !

på bilden förutom Valter..
Jeam-Piero, Daniela o Ricardo

( o den lyxiga Limon förstås =0 )

folk som kollade in för att se om det var nån kändis som åkte
såg rätt besvikna ut...förstår inte varför...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar