torsdag 22 december 2011

Dan före dan...



vaknade till den här vyn från köksfönstret
snöt mig, kokade kaffe o kröp tillbaks ner i min sköna säng
där väntade boken Kokvinnorna som jag fått i julklapp
av Patricia min nya, goa arbetsgivare...
om ni inte läst den boken , gör det.
Den här boken borde vara årets julklapp !!!
Sen stada o klappköp, gick bara bra...mycket tack vare 
min lugna morgon o en dos Cocciliana, ja o Älskade Valter förstås.

Jo, i morse när jag låg där under (nya) täcket med min bok o kaffet doftande
kände jag mig så in i rackarns lycklig o tacksam över min lott.
Vad gör det att jag hostat mig genom December, inte kokat en knäck,
inte lagt in en sillbit..mina nära o kära har gett mig dom enklaste uppgifter till jul,
dom fixar resten...så om inte feber eller annat otyg infinner sig
åker vi till Renbergs på Julafton o våldgästar Malin o Krister på Juldagen.
Annandan ska vi vila o om vi orkar, göra årets första skidspår...

Nu sitter jag mest o längtar efter Sofia o mina andra syskonbarn som
jag snart ska få rå om för en dag plus mina egna godingar...
Moder Jord...ja hon sköter sig som ni ser.
Gnistrande snö, -15 grader o en vinterhimmel som bara H-sjö kan erbjuda...

Go Kväll

1 kommentar:

  1. Låter mysigt! Hoppas ni får en god jul! Kör försiktigt på vägarna till R. Det regnar och allt förvandlas till IS just nu här vid kusten! Kanske ni ska ta inlandsvägen istället? GOD JUL till dig och Valter!

    /Ebba

    SvaraRadera