fredag 14 oktober 2011

Arla morgon eller

sen kväll...
ögon i vila...tystnad...näst intill sömn
kan det hända jag flyter in på stilla, klara, mörka Inre Oceanen...
där kommer tankar krypande fram ur mina gömda, glömda vrår


bra ord jag borde minnas...tankar så klara, självklara
ord jag vill ha kvar...ord att gå tillbak till
värdefulla visdomar kanske ... som ska präntas in på papper...sen läsas o begrundas...


jag vet dock att den sekund jag öppnar ögon, öron eller mun är det magiska borta
tankehavet som varit klart o tydligt, grumlas omgående av minsta lilla beröring
från allt utanför mitt mörka stilla enkla inre
gränserna är vaga o kapillärkraften drar in allt i min omgivning om
jag gläntar bara så lite på nån lucka...
Så...
Jag behöver hjälp...jag behöver en tankeläsnings apparat...
en manick som tar emot mina tankar o idéer, skriver ner eller spelar in 
medan jag får vara kvar där i mörkret ostörd o filosofera.
Och det är bråttom......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar