söndag 8 juli 2012

vissa saker gör man bara..

 som att gå på konsert med 5500 människor, hög volym
o lampor som blinkar...fast det krävs all styrka o energi
för att klara av det...
legender brukar ju vara döda men igår hade vi en "still alive"
här i Umeå...o då åker jag dit o tar in det jag klarar...
Gut var med...det var bäst på hela kvällen
o Fogerty, den levande legenden skötte sig med bravur
däremot publiken...vilket trist gäng...nä den hade åldrats
lång mer än Fogerty själv som gav järnet i två timmar...

innan alla var hemskjutsade i mitt sällskap var kl närmare tre
o jag...jag kunde inte sova...
sitter i sängen o skriver o mår skrutt trots det nyktra levernet
det känns faktiskt lite orättvist...
men jag har sett Fogerty live...ett måste i livet

jo just...nästa gång när jag står o sjunger på nån pubspelning
de gamla slagdängorna...har jag nog en annan ton ..:))

ha en mysig Söndag kära vännär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar