torsdag 12 april 2012

Aprilväder bläh...


men just i skrivande stund skiner solen...

i övrigt så har Bonden haft en flöjtspelande 
fåraherde i bröstet senaste dagarna tillsammans
med nån som gillar att klämma bubbelplast i väldans fart.
Han håller just för närvarande på att försöka hosta upp
dom två irritationsmomenten med stor kraft...
men Bonden säger jag - ...astma o förkylning kanske borde 
leda till lite vila o rekreation...
Han ser på mig en sekund med en överseende blick o svarar...
- jag är inte sjuk bara lite tätt...o nu mår jag jättebra.

själv håller jag på att bli förkyld...på riktigt.

1 kommentar:

  1. Jamen eller hur, nu vill man ha blommor och knoppar och hela faderullan. Var inne i stan igår (stan...läs Stockholm) och där var det jäkla nära. Kungsan spirade ....de japanska körsbärsblomsträden (phu) var på G.

    Jag ser fram mot fler fina fågelbilder....du får skotta lite så fåglarna törs komma nära.

    Vårhälsningar från kanalkanten!

    SvaraRadera