onsdag 18 januari 2012

Oj...lite tid men mycke ord..

En bit in på år 2012...det känns riktigt bra, lite nervöst men mest spännande..
Försöker leva som jag lärt de senaste åren...
Prioritera hårt, inte dra iväg fast det känns kul, hålla en viss rytm,
välja mina strider o hålla god kontakt med "mig"...typ
Sömnen är svår, det kryper i kroppen o jag är ju redan en orolig
nattvarelse, testar Magnesium ska visst vara bra mot krypikroppen...
ett tips till er andra klimakteriekäringar.

Förra årets sista månad var verkligen tuff  med Mykoplasma o "magafare"
det känns på kondissen nu.
Så jag tänkte att nåt kul flås skulle vara bra...
Afrikansk dans skulle varit drömmen men då får jag åka till Umeå (10 mil)
nä nä inte värt..så det blev Zumba...
Kul...kör min egen variant..en mjukare o mindre armaröverhuvudet-stil...
funkar bra o till min förvåning har jag nästan ingen träningsvärk alls...
Tanten har inte tappat grundfysiken ännu..hehe

men jag måste ändå erkänna att det här med att träna på gym gör mig förundrad...
man får inte vara barfota...fötter är ohygieniska...men man kan vara 14 pers i en
liten lokal, svettiga o flåsande in andras ångor o andning utan problem...
man tränar i grupp men ändå för sig själv...o rätt kläder verkar vara det viktigaste.
Ja nu har jag ju valt att göra detta själv så jag får gilla läget o sluta gnälla...
men förundras över människans påhitt slutar jag aldrig...nää

Det har blivit lite tunt i bloggandet, inte så konstigt, det har hänt mycke sista
tiden...antar att så ska det vara...livet...en ständig rörelse...

Jobbet hos Umanveterinären är perfekt för mig o nåt jag aldrig gjort förr...kul !
Nya vänner har jag fått under året, goa, smarta o roliga...kul!
Gamla goa vänner är tillbaka...kul!
Börjat måla igen (fast det bara blir skrutt)...kul!
Börjat resa lite...kul!
Investerat i min fotoframtid...kul!
Familjen mår bra...kul!
Sjunger av hjärtans lust o folk vill höra till min ständiga förvåning...kul!
Är mitt i livet (50) hur det nu gick till, lätt förvirrande men...kul!

Skulle kunna fortsätta en bra stund till men hinner inte..
ska till min magiska Ulla som hjälper mig med värken...
o sen stada för viktiga ärenden...

antar att det kommer en del små fågelbollar i bild här
på bloggen nu, det är liksom den tiden på året...

Ha en härlig dag o var rädd om er !!!

2 kommentarer:

  1. Härlig sammanfattning, ingen använder ordet som du. Önskar dig det allra bästa 2012. Kram Renée

    SvaraRadera
  2. ...javisst, i ständig rörelse - det är livet! Och det är väl bra om man hänger med i samma rörelse i samma fart. Go for it!

    Ord, ord, ord....spännande.
    Bilder, bilder, bilder....lika spännande och jag längtar efter dina vårfåglar. Tur du har så bra kamera ;-) om du förstår hur jag menar. Dina bästa objektiv och sökare sitter ju inombords!

    Full fart mot ord och bild!

    SvaraRadera